Get Adobe Flash player

Innowacja pedagogiczna pt. „Język angielski znasz i w grę planszową grasz”

W roku szkolnym 2015/2016 uczniowie klas V d I V e realizowali innowację pedagogiczną pt. „Język angielski znasz i w grę planszową grasz”. Dzieci zostały podzielone na kilka  zespołów. W skład każdego zespołu wchodziło troje, bądź  czworo uczniów, którzy mieli za zadanie opracować grę planszową.

Na początku procesu uczniowie zostali zapoznani z zasadami tworzenia gier dydaktycznych, mieli też okazję zagrać w przykładowe, gotowe już gry. Następnie ich zadaniem było podjąć decyzję dotyczącą tematyki gry, ilości graczy, przygód nagradzanych i karanych. Reguły gry, które opracowali były zgodne z zasadami wychowania. Po ustaleniu konkretów uczniowie zaczęli rozplanowywać na planszy szkic drogi od startu do mety. Kolejne spotkania dotyczyły konstruowania drogi gry wraz z numerami, zaznaczania kolorami miejsc przygód pozytywnych i negatywnych.  W ostatniej już fazie testowali swoje gry i dokonywali ewentualnych poprawek.

Po ciężkiej, ale sprawiającej też dużo przyjemności pracy, przyszedł czas na wymianę gier między klasami. Uczniowie z wielkim zaangażowaniem prezentowali swoje prace. Grając w gry planszowe stworzone przez swoich rówieśników, bardzo dobrze bawili się i z wielkim zaangażowaniem (korzystając niejednokrotnie z pomocy słownika) przechodzili przez kolejne etapy gry. Pomysł wprowadzenia innowacji okazał się bardzo trafnym wyborem. Był odpowiedzią na oczekiwania dzieci i zgodny z ich zainteresowaniami.

Autorki programu innowacyjnego:

Małgorzata Buzała, Agnieszka Strzeszewska


 

..:: MIGAWKI ::..