Get Adobe Flash player

Sprawozdanie z wycieczki do Gdańska klasy 4 b

Zaczęliśmy odliczać dni do wyjazdu, aż w końcu nadszedł upragniony przez wszystkich dzień podróży. Po pożegnaniu z rodzicami wyruszyliśmy w trasę, aby jak najszybciej dotrzeć do celu. W czwartek 1 czerwca  o godzinie 6:20 odbyła się zbiórka na dworcu PKP i wyruszyliśmy całą klasą na wycieczkę do Gdańska.

Pojechaliśmy pociągiem pendolino,  podróż trwała około 2,5 godziny. Nawet nie zauważyłyśmy, kiedy dostaliśmy się tak szybko na miejsce. Cały czas rozmawialiśmy na różne tematy i słuchaliśmy piosenek. Po dotarciu na miejsce zwiedzaliśmy centrum miasta. Pani  opowiedziała wiele historii i pokazała najciekawsze zabytki Gdańska. Jest to duże miasto. Zobaczyłyśmy kościół Mariacki, największy kościół ceglany na świecie.  Pani zaplanowała grę terenową. Szukaliśmy rzygaczy i zaznaczaliśmy je na mapie. Następnie poszliśmy do Europejskiego Centrum Solidarności a tam zamieniliśmy się w młodych detektywów i przeszliśmy Śladami sierpniowego strajku.

Na koniec skosztowaliśmy lodów i zjedliśmy posiłek w McDonald’s. Wieczorem wróciliśmy do domu szczęśliwi, pełni wrażeń, choć zmęczeni. Wycieczka była ciekawa  i udana.  Następnym razem pojedziemy na dłużej.