W roku szkolnym 2022/2022 nasza szkoła bierze udział w projekcie „Każdy inny – wszyscy równi”.
Jest to ogólnopolski projekt edukacyjno - społeczny współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w ramach zadania „Wspieranie inicjatyw edukacyjnych w szkolnym środowisku wielokulturowym. Za treści odpowiada Związek Harcerstwa Polskiego. Głównym celem jest uwrażliwienie na obecność i potrzeby osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi poprzez rozwijanie empatii i tolerancji oraz likwidowanie uprzędzeń na temat osób
z niepełnosprawnościami.
Szkolnymi koordynatorami projektu są: Katarzyna Piasecka, Monika Mioduszewska.
W miesiącu wrześniu i październiku nauczyciele naszej szkoła w ramach projektu „Każdy inny – wszyscy równi” przeprowadzili lekcje wychowawcze poświęcone tematyce niepełnosprawności, zaufania, uprzedzeń, dyskryminacji, różnic i podobieństw oraz odrzucenia społecznego.
Tematy lekcji:
- „Zaufaj mi” 3a
- „Dzieci z całego świata” 1c, 1f, 2b
- „Ślimaczek” 2d, 3c, 3e,
- „Przygody myszki Franciszki” 2d
- „Lekcja na dzień Głuchych i Języka Migowego” 3c, 3a, 8g,
- „Jesteśmy równi” 4d, 5a, 8h,
- „Eurodowcipy - czy dowcipy mogą wzmacniać stereotypy i uprzedzenia, a także pogłębiać lęki i wyobcowanie społeczne” 8b
Nauczyciele przygotowali także:
Gazetki informacyjno – edukacyjne,
prezentacje multimedialne na temat:
- Międzynarodowego Dzień Głuchych i Języka Migowego.
- Dnia świadomości dysleksji.
- Dnia Bezpiecznego Internetu.
Organizacja:
- Kącika książek bez barier”.
Podczas pracy i wykonywania różnorodnych ćwiczeń nasi uczniowie kształtowali tolerancję i empatię wobec inności, zostali przygotowani na współuczestniczenie w grupie oraz uwrażliwiani na obecność i potrzeby osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Naszym celem nadrzędnym jest wzmocnienie praktycznego wymiaru edukacji międzykulturowej przez zapewnienie młodym ludziom możliwości wyciągnięcia z efektów pracy w grupie wniosków nawiązujących do ich codziennego życia.